Hva er content marketing? «Content marketing skolen» episode 1.

I denne videoen snakker vi litt om hva content marketing er. Men la oss først se litt på definisjonen.

Content marketing er en markedsføringsteknikk hvor man produserer og distribuerer relevant og nyttig innhold til en klart definert målgruppe, med mål om å påvirke målgruppen til en profitabel kundeatferd.

Hensikten er å tiltrekke og beholde kunder ved å kontinuerlig gi bort verdifullt innhold, på brukerens premisser. Det vil si at vi ikke avbryter dem når de ser på tv, surfer på nettet eller leser avisen. Men vi er der når de selv ønsker informasjon og kunnskap. Content marketing handler om å kommunisere til kunder og prospekter uten å selge. I stedet for å snakke om hvor bra dine produkter og tjenester er, tilbyr du kunnskap sånn at mottaker selv settes i stand til å ta en avgjørelse. Leverer du det beste innholdet over tid vil du vinne kundens tillit og dermed få lojale kunder.

Content marketing fokuserer på innhold i egne kanaler, altså kanaler du selv eier, ikke leier. Du ville ikke bygd et hus på noen andre sin eiendom, sånn er det også med content marketing. Man utvikler innhold til egne kanaler, men distribuerer det gjerne i andre kanaler slik at man får økt distribusjonskraft. Men huset står på din eiendom.

Synes du dette høres interessant ut kan du lære mer på våre nettsider. Trenger du hjelp til å komme i gang er det bare å ta kontakt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *