John Bjarne Lium har startet i Pure Content.

John Bjarne Lium har startet i Pure Content.

Til Pure Content fra Aftenposten TV

Pure Content Daniel John Bjarne

John Bjarne Lium har startet i Pure Content, og forlater stillingen som kommersiell produktsjef for Aftenposten TV.

-Daniel Mohn-Reinaas og Pure Content har vist at de forstår content marketing. Videoen som Pure Content laget for SOS Barnebyer må være den mest effektive innholdsmarkedsføringen som er produsert i Norge hittil. Videoen med Johannes som fryser på benken nådde over 138 millioner visninger globalt, forteller Lium.

Ved siden av SOS Barnebyer har Pure Content kunder som Maxbo, Orkla og Handelsbanken. Målet er å vokse og hevde seg som det fremste byrået på videobasert content marketing. Oppskriften er å utvikle innhold som beveger, engasjerer og bygger merkevarer.

-Dette er dyktige folk som er på ballen, og content marketing er den viktigste markedsføringstrenden i vår tid. Så denne sjansen kunne jeg ikke la gå fra meg, sier Lium.

-John Bjarne Lium skal utvikle og produsere video og webtv-løsninger, og blir sentral for å bygge Pure Content videre, sier daglig leder Daniel Mohn-Reinaas.

-Lium har lang erfaring med tv-produksjon og journalistikk, og det er verdifullt for Pure Content, som har som mål å løfte kundene våre frem med godt og interessant innhold. I tillegg forstår han digital distribusjon, og har erfaring med å måle effekt. Det er jo tross alt det som teller: At kundene når sine forretningsmål ved hjelp av videoene vi produserer.